تبلیغات
کلبه ورزشی جسم اندیشه - قسمتی از نقش وروش تغذیه در ساخت عضله

بازدید : مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 2 دی 1388

30درصد اعتماد به نفس اراده قوی و پشتكار

30 درصد دیگر در تمرینات

اما لازم به ذكر است كه تغذیه خوب به تنهای ورزشكار خوب نمی سازد ...اما تغذیه بد بدن ورزشكار خوب را خراب می كند.

مواد غذایی به سه دسته تقسیم می شوند:

1 كربو هیدراتها(مواد قندی) این مواد قند خون بالا      می برند وتقریبا یك نوع انرژی برای عضلات تولید        می كنند ذخایر گلیكوژنی بین عضلانی بدن به یك مقدار لازم از مواد قندی نیازمند است چون در صورتی كه ذخایر  گلیكوژنی پر باشد گلوكز(قندها) اضافی ممكن است به چربی تبدیل ومی توانند به صورت سلولهای چربی در سراسر بدن ذخیره گردد. و اما برخی از منابع غذایی كربوهیدراتها كه عبارتند از :حوبوبات،سبزیها،انواع نان، میوه های تازه،میوه های خشك شده،عسل،سیب زمینی ماكارنی و... 40 درصد از بدنسازی را تغذیه صحیح تشكیل می دهد

 

2پروتئین هابهترین عامل غذایی برای رشدكنترل ونگهدای بافتهای عضلانی بدن اما بدن انسان به ازاء هر یك كیلو  از وزن بدن به یك گرم پروتئین نیازمند است. پروتئین علاوه بر كربن هیدرژن واكسیژن پروتئین ها دارای ازت نیز     می باشد همچنین بسیاری از انها محتوی سولفور فسفر و اهن هستند.واحد اصلی ساخت پرو تئین ها اسید های امینه می باشد كه در ماءالشعیر به وفور یافت می شود. واما برخی از منابع غذایی پروتئینی عبارتند از : پنیر،تخم مرغ،ماهی،گوشت بدون چربی،جگر،شیر،اجیل، بوقلمون،لوبیای سویا،سبزی خوردن...

3چربی ها این مواد یه جورایی وظیفه روغن كاری عضلات را بر عهده دارند.چربی ها در تولید ویتامینهای آ (a)ب(b)ای(e) نقش مؤثری دارند .

واما در كنار این سه دسته می توان به مواد معدنی و ویتامینها هم اشاره كرد كه نقش مهمی در ساخت عضله دارند كه در مطالب بعدی به انها اشاره خواهم كرد.

ارسال توسط hossein
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
صفحات جانبی
پیوند های روزانه
امکانات جانبی
blogskin